Vizitky sú dnes bežným nástrojom pre predstavenie firmy alebo danej osoby. Môžu byť kľúčom k získaniu dôležitých kontaktov v biznise. Kvalitnou vizitkou dotvára podnikateľ alebo firma o sebe dojem. Ako by mala vyzerať firemná vizitka a na čo nezabudnúť?

Odlíšte sa od ostatných

Úlohou vizitky je informovať, ale zároveň zanechať čo najlepší dojem. Pekných vizitiek dnes nájdeme tucet, tých výnimočných a zapamätateľných o niečo menej. Vizitka môže vyniknúť najmä vďaka dizajnu – jasným a atraktívnym farbám. Zvažujte aj to, že by mala byť v súlade s predmetom vášho podnikania. Vezmite si niekoľko vizitiek a zamyslite sa nad tým, čím vás zaujali na prvý pohľad.

Dokonalá firemná vizitka?         

Na Slovensku a bežne v celej Európe je klasický rozmer pre výrobu vizitky 90×50 mm. Čoraz častejšie sa objavujú požiadavky aj na rozmer 95x50mm alebo 85×50 mm. Je na vás, pre ktorý rozmer sa rozhodnete. Myslite pri tom na to, že väčšina tlačiarní ma výrobu nastavenú na klasický rozmer 90x50mm, ktorý sa zmestí do bežného vizitkára.

Základom každej vizitky je logo firmy. Ide o poznávacie znamenie, preto by každý zamestnanec firmy mal mať rovnaký dizajnový manuál. Firemná vizitka by mala obsahovať všetky kontaktné údaje, ako sú názov spoločnosti, vaše meno, priezvisko, funkcia a telefónne číslo. Nezabudnite dodať aj webovú stránku a vašu emailovú adresu. Ak chcete zaujať, pridajte aj slogan, ktorý charakterizuje vašu spoločnosť.

Farby na vizitke by mali byť prepojené s farbami vášho loga. Klienti si často spájajú farby typické pre niektoré firmy alebo produkty (napríklad T-com). Klasikou je čierne písmo na bielej vizitke, ale dobre vyznie aj opak – tmavý podklad a biele písmo. Môže byť vhodnou voľbou pre umelcov.

Tlač a výroba vizitiek: Zverte sa do rúk profesionálov

Pozornosť si zaslúži aj dôraz pri výbere tlače. Profesionálna tlač vizitiek si vyžaduje kvalitnú tlačiareň, kvalitný papier a svedomitý prístup. Ponuka vizitkových druhov papiera je veľmi bohatá, od klasických lesklých, matných až po farebné čí perleťové. Je už na vás, či si vyberiete jednostrannú alebo obojstrannú tlač.

Využiť môžete aj špeciálne efekty. Zaujmite elegantnou slepotlačou či 3D textom, termoražbou (zlatá alebo strieborná fólia), parciálnym UV lakom a mnohými ďalšími. Aplikácia zaoblenia rohov, bielej potlače či výrez do rôznych tvarov môže byť cestou ku perfektnému výslednému dizajnu vizitky.

Štandardná doba výroby a tlače vizitiek je 24 hodín od schválenia grafického návrhu, niekedy je možná tlač aj na počkanie. V prípade špeciálnej úpravy a efektov si počkáte o niečo dlhšie.

Aké sú najčastejšie techniky tlače vizitiek?

Neviete sa rozhodnúť spomedzi toľkých možností? Okrem klasickej tlače vizitiek, je možné vybrať sa ešte originálnejšou cestou tlače. Na výber je napríklad laserové vyrezávanie, kedy je materiál vyrezávaný cez laser. Ďalšou technikou je embosovanie (technika reliéfnej tlače), UV vytvrdená glazúra (kontrast medzi povrchom papiera a žiarivosťou glazúry, jemný 3D efekt), fóliovanie alebo laminovanie. Všetky z týchto techník tlače sa dokážu prispôsobiť vášmu obchodnému štýlu a zachovať tak profesionálny look.