Pokiaľ máte svoju firmu, pravdepodobne máte aj firemný web. Rozmýšľali ste niekedy nad tým, či sa na ňom nachádza všetko potrebné pre návštevníka vášho webu? Web stránka nie je len o dizajne, aj keď ten samozrejme hrá svoju rolu. Dôležité však je zrozumiteľné sprostredkovanie správnych informácií v prehľadnom prostredí.

Úvodná stránka alebo Home page

Úvodná stránka je často prvým dojmom a výkladnou skriňou spoločnosti. Nejde len o samotný web, ale v prvom rade o imidž firmy. Účelom domovskej stránky je vzbudiť záujem a povzbudiť návštevníka, aby si prečítal obsah na stránke. Hlavná stránka v žiadnom prípade nemôže obsahovať všetky informácie, ktoré sa chystáte sprostredkovať. Jeho hlavnou úlohou je nasmerovať návštevníka na z vášho pohľadu najdôležitejší obsah. Na to je potrebné myslieť už pri vytváraní web stránky.

Pri vytváraní domovskej stránky je potrebné zvážiť jej funkciu. Čo chceme, aby návštevník urobil po jej prezretí? Chcete podporiť čítanie vašich článkov alebo predať produkt?

Ponuka firmy

Pri tvorbe webu treba ďalej myslieť na precízne spracovanie ponuky. Či už ide o služby alebo produkty, ich odprezentovanie si zaslúži na webe dostatočný priestor. Kvalitné a lákavé fotky predávajú, to však platí aj o pútavých textoch.

Informácie o firme

Návštevník by mal na webe nájsť informácie o vašej firme, jej histórii, kultúre či poslaní. Toto je priestor, kde sa môžete odprezentovať aj vy ako majiteľ firmy, prípadne vaši zamestnanci. Ľudia ocenia, ak vopred vedia, ku komu sa idú ostrihať alebo od koho nakupujú tovar.

Kontakt

V neposlednom rade myslite na kontaktné informácie! Ideálne ich umiestniť tak, aby ich bolo možné nájsť čo najrýchlejšie a najjednoduchšie. Pre mnoho návštevníkov je práve kontaktný telefón či mail dôvodom ich návštevy, preto niektoré firmy umiestňujú toto info do horného menu.